مجلس نباید اداره كشور را با مشكل روبرو كند
نوشته شده توسط : swot

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان در جلسه علنی امروز /یكشنبه/ مجلس طرح یك فوریتی اجازه دریافت و پرداخت های دولت در ماه های فروردین و اردیبهشت سال 1391 را بررسی و تصویب نهایی كردند.

علی اصغر زارعی نماینده مردم تهران در مجلس در موافقت با كلیات این طرح گفت: سال گذشته دولت با تاخیر لایحه بودجه 90 را تقدیم مجلس كرد كه با تقدیم لایحه برنامه پنجم توسعه بسیار نزدیك بود.

وی افزود: امسال نیز تقدیم لایحه بودجه 91 با انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی به طور مضاعف همزمان شد.

نماینده تهران در مجلس یادآور شد: هرچند امسال نیز دولت لایحه بودجه را با تاخیر تقدیم مجلس كرد اما شرایط برای نمایندگان نیز فراهم نشد تا بتوانند این لایحه را پیش از پایان سال جاری بررسی كنند.

زارعی خاطرنشان كرد: مجلس باید قانونی برای حل مشكل دخل و خرج كشور از ابتدای سال آینده تصویب كند و در این زمینه سكوت نكند و ببیند دولت چه می‌كند، این درست و منطقی نیست.

وی یادآور شد: كاری كه برعهده مجلس است، این است كه تكلیف بودجه 91 كل كشور را برای اداره كشورمشخص كند، مجلس یا باید كل لایحه بودجه 91 را بررسی و تصویب كند یا این كه اگر لایحه با تاخیر تقدیم مجلس شده است، قوانین دیگری را در این زمینه تدوین كند.

عضو فراكسیون انقلاب اسلامی مجلس افزود: مخالفت با این طرح معطل كردن جامعه است و بنابراین بهتر است نمایندگان با این طرح موافقت كنند تا مجلس بتواند در پایان سال 90، تكلیف اداره مالی كشور را در دو ماه اول سال آینده مشخص كند.

همچنین حسن شبان پور نماینده مرودشت در مجلس به عنوان دومین موافق كلیات طرح اجازه دریافت و پرداخت های دولت در ماه های فروردین و اردیبهشت 1391 گفت: ما این موضوع را قبول داریم كه دولت می بایست سریع تر لایحه بودجه 91 را به مجلس ارایه می كرد اما در هر صورت نباید دست روی دست بگذاریم.

وی افزود: دولت باید در دو ماه اول سال اجازه دریافت و پرداخت به میزان 22 هزار میلیارد تومان داشته باشد.

این نماینده مجلس یادآور شد: مجلس نباید اجازه دهد مملكت با مشكل مواجه شود زیرا معطل كردن این طرح به معنای همین موضوع است.

حمیدرضا فولادگر نماینده اصفهان به عنوان موافق سوم كلیات این طرح گفت: این طرح بر اساس مقررات معمول در آیین‌نامه داخلی مجلس تهیه و ارایه شده است.

وی افزود: در این طرح درزمینه قانون هدفمندسازی یارانه‌ها به دولت اجازه می دهد برای سه ماهه اول سال 91، معادل سه ماه پایانی سال 90 عمل كنند تا مجلس در هنگام بررسی جزییات لایحه بودجه 91 ، نحوه اجرای فاز دوم قانون یارانه‌ها را تدوین كند.

فولادگر همچنین اظهار داشت: نباید كشور را در بن بست قرار دهیم و باید كمك كنیم تا كشور از این حالت خارج شود.

سیام**9121**9132





:: برچسب‌ها: پاریس , دوچرخه , شب ,
:: بازدید از این مطلب : 380
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: